Ziya Azazi Sahne Performansları / Atölyeler
Viyana’lı koreograf ve dansçı Ziya Azazi’nin sufi dönüşlerinden ilham alan çağdaş dans gösterileri ve bireylere mekan ve zaman oluşturup, onlara dönerken özgürce hareket etme, davranma ve duygulanma fırsatı yaratan atölye çalışmaları için Türkiye yetkili satış ajansıyız.
ÖZGEÇMİŞ
Ziya Azazi, 1969 yılında Antakya Türkiye’de doğdu. 1986-1991 yılları arasında İstanbul Teknik Üniversitesi Madencilik Fakültesi’nde eğitim gördü ve bu sırada jimnastik eğitimi aldı. 1990’dan 1994’e kadar İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda ilk koreografik çalışmalarını yaptı.
1994-1998 yılları arasında Tanz Atelier Sebastian Prantl (TAW), Tanz Hotel ve Willi Dornerile birlikte çalıştı. 1999’da Viyana’da “UnterwegsTabula Rasa” adlı solo performansını sahneledikten sonra Summer Dance Week Vienna (Dance Web) tarafından bursla ödüllendirildi ve kendisine Ballet İnternational Dergisi tarafından “Avusturya’da Yılın En Çok Öne Çıkan Dansçısı” ünvanı verildi.
1999’da ilk kez geleneksel sufi dansını araştırmaya başladı.Bu dansı farklı koreografilerle yorumlayarak “Work in Progress I” (2001), “Work in Progress II” (2003) solo koreografilerini oluşturdu. Bu süreçte Vienna Volksoper, Theaterhaus, Stuttgart ve Grand Théâtre de Genevre ile çalışmalarına devam etti.
Bu yıllarda geleneksel danslara olan ilgisini sürdüren sanatçı, bu danslardan edindiği deneysellik ve tekrar bilgisini kendi sanatsal ve duygusal yönelimleriyle birleştirdi. Bu dönemin ürünleri olan “Dervish in Progress” (2004) ve “Azab” (2005) adlı iki solo çalışmasını, daha sonra birleştirerek “Dervish” adlı eserini oluşturdu.
Solo dansının gücünü; devam eden araştırmalarıyla zenginleştirirken, farklı disiplinlerle etkileşim halinde kalmayı da sürdürdü. Bu dönemde Fransız Müzisyen Serge Adam’la birlikte “Icons” (2007) adlı projesini geliştirdi. Bu projede, ikonlaşmayı ve geleneksel ile kurulan ilişkileri sorguladı.
Geleneksel ile ilgili sorgulamaları, tekrarın nitelikleri ve yaşam döngüsü üzerine uzun yıllar süren araştırmaları, onu solo dansına ateşi eklemeye yönelti. Ateşin doğal özelliklerini dansıyla harmanlayan sanatçı, bu süreçte ortaya çıkan çalışmasına “Ember” (2010) adını verdi.
Ateşile olan etkileşimi, dönüş hareketi üzerine çalışmaları ve döngüsellik kavramı üzerine düşünceleri “Energy” (2012) adlı projesinin oluşmasını sağladı. Bu projesinde, yine farklı disiplinlerle çalışmayı tercih etti; enerjinin sonsuz dönüşümünü ve onun estetiğini seyircisiyle paylaştı.
Sanatçı, son projesi “Bolero” (2014) da ise, Ravel’in müziğindeki muhteşem tekrar döngüsü ile kendi dansının estetiğini birleştirdi. Bu solosunda yıllar içinde geliştirdiği tüm tekniği yansıtmanın yanı sıra teknolojinin imkanlarını da kullanarak seyircisine farklı bir dans dinamiği sundu.
Kariyeri boyunca dansçı ve koreograf olarak bir çok ürün ortaya koymasının yanında, atölyelerede çok önem verdi. Zaman içerisinde edindiği tüm tecrübeleri aktarmaya çalışarak, insanların sınırlarını genişletmesinde ve kendi içlerindeki gücü keşfetmelerinde rehberlik etmeye çaba gösterdi.
Şu anda Viyana’da yaşayan sanatçı, yeni projeler üretmeye ve atölye çalışmalarına devam etmektedir.
www.ziyazazi.com
facebook.com/ziyaazazi
instagram.com/ziyaazazi
vimeo.com/ziyaazazi
youtube.com/ziyaazazi
PERFORMANSLAR
Viyana’lı koreograf ve dansçı Ziya Azazi’nin sufi dönüşlerinden ilham alan çağdaş dans gösterileri ve bireylere mekan ve zaman oluşturup, onlara dönerken özgürce hareket etme, davranma ve duygulanma fırsatı yaratan atölye çalışmaları için Türkiye yetkili satış ajansıyız.
KISMET
Kısmet, bilgiyle yaratılan medeniyetin nasıl bir ‘çıkmaz sokak’ (cul de sac) ve ‘kıyamet’ gerçeğine dönüştüğüyle ilgilidir. Bilgisayar, ışık, canlı ve video akışı, canlı ve dijital müzikle beraber bir dans performansı olarak yapılandırılmıştır.
Konsept/Koreografi/Dans: Ziya Azazi
Kompozisyon/Canlı Müzik/Bilgisayar: Claudio Bettinelli
Video Art: Özgür Can Alkan
Dramaturji/Metin: Işıl Önol
Müzik: Mike Ottis
Kostüm: Ischiko & Ziya Kocatürk
Süre:60 dk
(Prömiyer: 12 Mayıs 2018, Portimao, Portekiz)
NEO DERVISH
Canlı müzik eşliğinde sanatsal, çağdaş bir görsel dans performansı ve tarihi derviş dansının farklı bir yorumunu sunuyor. Ney, perküsyon ve elektronik müzik, DERVISH performansına destek olarak farklı zaman ve coğrafyalardan gelen sesin ihtiyaçlarını karşılar.
Konsept/Koreografi/Dans: Ziya Azazi
Prodüksiyon: Stefan N.Sterev
Davul ve Vurmalılar: Alksandar Petrov
Elektronikler: Ivan Shopov
Ney: Murat Malçok
Aktör: Valentin Ganev
Işık: Lutz Deppe
Kostüm: Ischiko & Ziya Kocatürk
Süre: 65 dk
(Prömiyer: 2016, Sofya, Bulgaristan)
EMBER
Ember, devam eden yaşam döngüsü içinde insanın çaresizliğiyle ilgilenir. Dönüş, sanatçının hayatta kalma ve bu hayatı aydınlatarak anlamlandırma mücadelesidir. Yine de bu çaba, bazen sadece onu çevreleyen alevlerin büyümesine sebep olur.
Konsept/Koreografi/Dans: Ziya Azazi
Dramaturji/Metin: Işıl Önol
Müzik: Mike Ottis
Sahne: Ziya Azazi & Peter Leitner
Işık: Lutz Deppe
Kostüm: Ischiko
Sahne Amiri: Ali Can Güzel
Duman Efekti: Robert Nagel
Süre: 25 dakika
(Prömiyer 2010, Valladolid, İspanya)
ICONS
Genellikle farkında olmadığımız halde, hayatın bir parçası olan ikonlar kavramını inceler. Dansçılar performans boyunca çeşitli simgeleri keşfederler. Bazen onları yok etmeye, bazen dönüştürmeye ve bazen de onları idealleştirmeye çalışırlar.
Proje:Ziya Azazi & Serge Adam
Konsept/Koreografi: Ziya Azazi
Ses/Trampet/Electronik Müzik: Serge Adam
Dans:Su Güneş Mıhladız& Ziya Azazi
Işık: Lutz Deppe
Kostüm Tasarımı: Ischiko
Dramaturji/Metin: Işın Önol
Süre: 55 dakika (tek perde)
(Prömiyer: 2007, Grenoble/ Fransa, Relansman: 2009, Fes/Fas, 2010, Nice/Fransa)
DERVISH
Dervish, “Azab” (20 dk) ve “Dervish in Progress” (25 dk) adlı iki bölümden oluşur.
Konsept/Koreografi/Dans: Ziya Azazi
Müzik: Uwe Felchle (‘Azab) & Mercan Dede(Dervish in Progress)
Işık: Lutz Deppe or Michael Wagner
Kostüm Tasarımı: Ischiko
Metin: Işın Önol
Süre: Azap , 25 dakika, Dervish In Progress 20 dakika, 15 dakika ara
BÖLÜM I: AZAB
Azab, Sufizm’deki dört kapının üçünden geçen insanın çabasını tasvir eder. Azab’daki yasa, yol ve gerçekleştirme kapılarından geçen insan, Dervish in Progress’te idrak kapısını aralar.
(Prömiyer: Azab; 2005, Sao Paulo, Brezilya)
BÖLÜM II: DERVISH IN PROGRESS
Dervish In Progress, Ziya Azazi’nin idrak ve marifet üzerine düşüncelerini konu ettiği, uluslararası çevrelerde ilk sergilediği solosudur.
(Prömiyer: 2004, Barselona , İspanya )
ATÖLYELER
Çoğunlukla sufizmin geleneklerinde gördüğümüz dönüş, çeşitli coğrafyalarda yüzyıllardır (sanılanın aksine) çokça farklı biçimlerde deneyimlenmekti. DIP de özgür düşünce ve anlayışa inanan bireylere mekan ve zaman oluşturup, onlara dönerken özgürce hareket etme, davranma ve duygulanma fırsatı yaratır.
Dönüş esnasında gözlerin görüntüleyememesi, vestibüler sistemin dengeyi kuramaması, yön duyusunun karışması, sesin dönmesi gibi algı farklılaşmaları, yaşanan fiziksel hızlanma ve dolayısıyla oluşan merkezkaç kuvvetinden kaynaklanır. Şiddetlenen kan dolaşımı ve solunum ile yükselen beden ısısı organ, bez, lif ve kaslarda etkinlik artışına sebep olurlar! Özetle, işte bu sebeplerden ötürü yaşanan hiperventilasyon, hormonal değişimler ve sinir sistemindeki sıradışı elektrik akımları (yani TRANS diye adlandırılan şey) insanları hep büyülemiştir.
DIP, bilinmeze ve henüz yaşanmamışa bilinçli, sezgili ve farkında adım atma cesareti göstermeyi; bireysel, ailevi, toplumsal ve evrensel çerçevelerde yapıcı, sağaltıcı ve mutlandırıcı olmanın yollarını görmemizi sağlayan bir format olarak, 30’dan fazla ülkede,150’den fazla atölyede binlerce katılımcıya yıllardır ulaşmaktadır.
DIP (Dervish in Progress)
Bu atölye, katılımcıların dönüş aracılığıyla fiziksel, duygusal ve zihinsel sınırlarını algılayıp geliştirebilmeleri ve her türlü farkındalıklarını arttırıp kişisel güncellemeler yapabilmeleri için şekillendirilmiştir.
Dönüş, bu çalışmanın ana amacı değildir. Daha büyük hedef, kişinin fiziksel, duygusal ve zihinsel farkındalığını geliştirmektir. Atölyede katılımcılar dönüş boyunca yaşananları algılamaya, Kabul etmeye ve dönerek dönüşmeye yönlenirler.
D-TANGO (Dervish Tango)
Eşlerle dönüş günlük hayattaki davranış ve reflekslerimizi keşfetmek için eşsiz bir fırsattır. Başka bireylerlşe dönmek, türlü armoniler ve ritimler deneyimleyip birey olarak varlığımızı yeniden düzenleme fırsatı bulmak demektir.
Taşımak veya taşınmak sosyal gerçekliğimizin temel eylemidir. Bunu fiziksel katmanda deneyimlemek hem duygusal hem de düşünsel olarak bizleri etkiler. Bu bize tahmin edilenden çok daha büyük bedensel, düşünsel, duygusal bir dayanıklılık sağlar.
DIP & PROBE (Dervish in Progress & Projects of Being)
Birbirini bütünleyen dönüşve ses deneyimleri, beden, ruh, akıl için mükemmel fırsattır. Merkezkaç kuvvetinin etkileri, Meriç Fıratlı’nın mükemmel ses banyolarının birlikteliği hayata ve kendine dair sürpriz keşifler yapma fırsatı sunar.
Geleneksel ve çağdaş yöntemlerin harmanlanmasıyla yapılandırılmış ses banyoları, farkındalık arttırmayı ve bunun günlük hayata kazandırılmasını amaçlar. Bu kazanımlar dönüşle edinilen deneyimlerin ideal tamamlayıcılarıdır.